דומיינים בעברית או באנגלית?

דומיינים בעברית או באנגלית?

פורסם בתאריך: 19 אוג 2016

אנחנו נתקלים בהרבה לקוחות שתוהים האם כדאי להם לרשום דומיין בעברית או באנגלית.
לכל בחירה יש מספר יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר לפני שמקבלים את ההחלטה:

אם נתייחס לאורך הדומיין:

האורך של הדומיין בעברית אמור להיות שווה לאורך של דומיין באנגלית בעל אותו מספר תווים, אך זה לא המצב בפועל.
המחרוזת תווים בעברית ארוכה יותר כיוון שמוסיפים לה קידוד לפי תקן IDN.

לדומיינים בעברית יש מחרוזת של תווים ארוכה יותר וזה גורם למספר חסרונות:

  • אסטיות
  • לעיתים קשה יותר לקשר לדומיין בעברית, במיוחד אם יש בו הרבה אותיות או שגם שם הדף הוא בעברית (אז יש סיכוי גבוה שהקישור ייחתך באמצע ויהפוך לבלתי שמיש).
  • זיהוי במחשב שעברית אינה מוגדרת בו כשפה נוספת – מכיוון שתקן IDN אינו יכול לכלול את קידוד השפה (ארבעת התווים הראשונים "xn-- " מורים שמדובר בדומיין בין לאומי, אבל לא באיזו שפה מדובר…), לא בטוח שהדומיין יופיע בו בעברית או שיהיה ניתן כלל להקליד אותו! (מכיוון שעברית היא גם לא שפת קלט, כלומר שפה שניתן להקליד בה באותו המחשב).

 

אם נתייחס לנושא הקלדה ונוחות השימוש:

קל יותר להקליד דומיין באנגלית כיוון שהדומיין בעברית מורכב ממחרוזת בעברית ולאחריה סיומת באנגלית, ראו תמונה מצורפת.

idn-conv[1]

כך שבעצם להקליד דומיין בעברית דורש מאיתנו להחליף את השפה במקלדת, דבר שהוא לא תמיד נוח ולפעמים מבלבל.
בנוסף  לא ניתן לשים רווח או מקף בדומיינים בעיברית.

אם נתייחס לנושא קידום בגוגל:

האם הדומיין בעברית מקדם יותר טוב בגוגל מדומיין באנגלית כיוון שהמילת מפתח הראשית מופיע בדומיין?

ניתן להתווכח על שאלה זו כיוון שעד היום ניתן לראות אתרים שונים מקודמים יפה בגוגל למרות שיש להם כתובות בעברית.
לעומת זאת גוגל לא מייחס חשיבות למילות מפתח את אותה החשיבות כמו בעבר.

האמת היא שאין תשובה חדש משמעית לשאלה זו, אם האתר שלכם מושקע כמו שצריך ומוקדם בצורה טובה סביר להניח שדומיין בעברית לא יזיק אלא יכול להוסיף טיפה.

אם נתייחס לנושא המיתוג:

דומיין בעברית יכול להיות הרבה יותר אטרקטיבי ומושך במיוחד כאשר משתמשים בהדפסה שלו במוצרי הפרסום השונים.
העניין הוא שגם בתחום זה רואים שלאט לאט הדומיינים בעברית כבר לא ממותגים כמו פעם והפרסומאים או הקופירייטרים מעדיפים שהגולשים יחפשו את שם המותג שלהם בעברית בגוגל או אפילו בפייסבוק מכיוון שהחיפוש בעברית הרבה יותר אינטואיטיבי מהקלדת ה – URL בשורת הכתובת.

אם נסכם ההמלצות שלנו להשתמש בדומיין באנגלית כיוון שהיתרונות של דומיין בעברית יחסית קטנים לעומד החסרונות שלו.

 

צרו איתנו קשר